Успіх

Команда артиста: хто ці люди?

Розглянемо основні ролі в команді і розповімо, чому вони важливі

Менеджер (особистий помічник)

Цей чоловік знає, який чай ви віддаєте перевагу вранці, по скільки у вас зустріч з рекламодавцем, бронює вам всі необхідні квитки, номери в готелях, розраховує, скільки часу займе дорога з точки А в точку B, може погодувати вашого кота, поки ви на зйомках і супроводжує вас практично 24/7. Але найчастіше менеджер – це набагато більше, ніж обслуговуючий персонал артиста. На сьогоднішній день менеджер на музичному ринку вміє все: він і продюсер, і PR-менеджер, і SMM-спеціаліст, і концертний менеджер.

Продюсер

Важлива і відповідальна роль. Однак часто завдання продюсера лягають на плечі менеджера. З-за економії або інших причин артисти нехтують поділом обов’язків, що позначається на кар’єрі. Продюсер домовляється про зйомки, заходах, стежить за процесом вашого промо, веде переговори з рекламодавцями, відповідає за вашу присутність в медіаполе. Також продюсер відповідальний за те, щоб у мережу витекла небажана інформація про вас і робить все для того, щоб ваше ім’я звучало в позитивному ключі!

Юрист

Багато музикантів на старті нехтують такою людиною, адже грамотний юрист – це важлива інвестиція і страховка для музиканта і його команди. Будь-який контракт або складається, або перевіряється юристом. Більш того, з представниками команди артиста також потрібен контракт, який не буде ставити під удар артиста у разі його розірвання. Забезпечити надійність у всіх операціях як раз допоможе юрист. Також співпраця з гарним юристом допоможе уникнути неприємних ситуацій у роботі з концертними майданчиками, організаціями і підрядниками. Якщо у вас є хороший юрист, дрібний шрифт в договорах не залишиться непоміченим.

Таргетолог/ SMM-менеджер

Якщо у вас в 2022 році немає хорошого таргетолога, ваш реліз може бути приречений. Спочатку багато артистів звертаються в спеціальні SMM-агентства, де згодом знаходять персонального менеджера, який відповідає за присутність артиста в соціальних мережах. Хороший SMM-спеціаліст не тільки створює для артиста контент, веде сторінку і пише пости, але і розуміє вашу музику, зчитує аудиторію, вміє налаштовувати рекламу так, щоб потрапити в чарт і відповідає за її ефективність. На жаль, багато музикантів нехтують тісним контактом з таргетологом і віддають цю роль іншої людини. Можливо, їм просто не подобається успіх. А вам?

Лейбл-менеджер

Персональний менеджер, який працює від компанії-дистриб’ютора. Він призначається артисту чи лейблу для вирішення таких питань як завантаження контенту, промо на майданчиках, звітності і т. д. Лейбл-менеджер зазвичай не вважається частиною команди артиста, але з ним точно варто налагодити ефективну комунікацію.

Концертний директор

Ця людина відповідає на всі питання, пов’язані з вашими виступами: домовляється з майданчиками, стежить, щоб всі умови були виконані, а вимоги по райдеру дотримані, шукає апаратуру або організовує трансфер всієї групи по країні (а то і світу! ). Абсолютно не важливо, концерт на стадіоні або приватний корпоратив – концертний директор забезпечує вам найкращі умови для виступу.

PR-директор

Він тісно комунікує з SMM-менеджером і продюсером, адже найчастіше саме PR-директор домовляється про те, щоб ви дали інтерв’ю модному телеканалу, потрапили в рейтинг кращих людей землі, стали експертом у важливому соціальному опитуванні або просто зайняли обкладинку головного глянцю країни. До речі, часто саме PR-директори придумують артистам незвичайні історії, такі, як історії кохання, які притягують фанатів. Якщо ви не хочете бути артистом, якого слухають, але не знають в обличчя – вам потрібен грамотний PR.

Бухгалтер

Всієї зібраної вами команді необхідно виплачувати гонорар, щоб вони продовжували і далі виконувати свою роботу якісно. Надайте це бухгалтеру, який завжди в курсі ваших доходів і витрат.